Σύνδρομο Καρπιαίου Σωλήνα

Το σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα είναι μια περιφερική νευροπάθεια. Ο καρπιαίος σωλήνας είναι ένας σχετικά περιορισμένος οστεοΪνώδης χώρος μέσα απο τον οποίο διέρχεται το μέσο νεύρο του άνω άκρου, το οποίο νευρώνει/τροφοδοτεί τον αντίχειρα, τον δείκτη, το μέσο δάχτυλο και την παλαμιαία επιφάνεια του αντίχειρα/θέναρου. Όταν λοιπόν το μέσο νεύρο συμπιέζεται ανάμεσα στον καρπιαίο σωλήνα λόγο κάποιου παθογενή παράγοντα εμφανίζεται το σύνδρομο του καρπιαίου σωλήνα.

Τα πιο συχνά αίτια είναι:

1. Η κληρονομικότητα (Ό καρπιαίος σωλήνας είναι πιο στενός σε κάποιους ανθρώπους)
  2. Η υπέρχηση της άκρας χείρας συνήθως σε χειρονακτικά επαγγέλματα.
  3. Η ηλικία (Το σύνδρομο εμφανίζεται πολύ συχνότερα σε μεσήλικα άτομα η μεγαλύτερα).
  4. Φύλο (Οι γυναίκες προσβάλλονται δύο φορές συχνότερα

Η κλινική εικόνα (συμπτώματα) χαρακτηρίζεται από πόνο και διαταραχή της αισθητικότητας στην περιοχή που τροφοδοτεί το μέσο νεύρο (Αντίχειρα, δείκτη, μέσο δάχτυλο και παλαμιαία επιφάνεια του αντίχειρα). Πόνος, μούδιασμα και υπαισθησία μπορεί να εμφανίζεται σε όλα η σε οποιοδήποτε από τα τρία δάχτυλα. Τα συμπτώματα μπορεί να επιδεινώνονται την νύχτα.

Αντιμετώπιση θεραπεία:

Το φυσικοθεραπευτήριο μας διαθέτει τους εξής τρόπους θεραπείας για την αντιμετώπιση του συνδρόμου καρπιαίου σωλήνα:

1. Συσκευές διαθερμίας πάνω απο την περιοχή του καρπιαίου σωλήνα για να ‘’προετοιμάσουμε’’ και να ζεστάνουμε την περιοχή έτσι ώστε να βελτιωθεί η κυκλοφορία τοπικά.
  2. Μηχάνημα ηλεκτροθεραπείας TENS το οποίο επενεργεί στα νεύρα (άρα και στο μέσο νεύρο) αναλγητικά μπλοκάροντας τα επίπονα ερεθίσματα για να μειώσουμε τον πόνο.
  3. Μηχάνημα ηλεκτροθεραπείας με παλμικά ρεύματα έτσι ώστε να διεγείρουμε τους μύες οι οποίοι νευρώνονται απο το μέσο νεύρο και πιθανών να έχουν αρχίσει να ατροφούν και να αδυναμούν. (Στρογγύλο και τετράγωνο πρηνιστή, Επιπολής Καμπτήρες μυς των δακτύλων, Εν τω βάθει καμπτήρα του δείκτη ή και του μέσου, και του μακρού καμπτήρα του αντίχειρα, Κερκιδικούς καμπτήρες του καρπού. Αντιθετικό και απαγωγό του αντίχειρα).
  4. Θεραπευτικός υπέρηχος (μηχανικές δονήσεις, ηχητικά κύματα)ο οποίος προκαλεί μηχανικά -βιολογικά- θερμικά αποτελέσματα στους ιστούς.
  5. Θεραπεία με laser υψηλής συχνότητας (HILT) το οποίο έχει πολλές θετικές επιδράσεις όπως αύξηση μεταβολισμού των κυττάρων, βελτίωση-τόνωση της κυκλοφορίας του αίματος, Κυτταρική αναγέννηση-βιοδιέγερση. Με αυτόν τον τρόπο λοιπόν στην προκειμένη περίπτωση επιταχύνουμε την αναδόμηση του μέσου νέυρου το οποίο έχει υποστεί σύνθλιψη και στην καλύτερη τροφικότητα των μυών οι οποίοι ενδέχεται να έχουν ατροφήσει.
  6. Θεραπεία TECAR (Θεραπεία ραδιοκυμάτων).
  7. Χειρομάλλαξη και διατατικές ασκήσεις πετυχαίνουμε χαλάρωση των μυών οι οποίοι ενδέχεται να εχουν υιοθετήσει ένα πρότυπο ‘’σύσπασης-σκλυρηνσης’’(πιάσιμο) και να συμπιέζουν τον καρπιαίο σωλήνα. Επίσης χορηγούμε και καθοδηγούμε τον ασθενή σε ένα πρόγραμμα μυικής αποκατάστασης- ενδυνάμωσης με ασκήσεις.

Ο βελονισμός μπορεί να εφαρμοστεί συνδυαστικα με την φυσικοθεραπεία και έχει πολύ θετικά αποτελέσματα ειδικά ως προς την αντιμετώπιση των συμπτωμάτων.