Επικονδυλίτιδες

Οι επικονδυλίτιδες απαντώνται στις έσω που αφορούν την έσω πλεύρα του αντιβραχίου, καθώς και στις έξω που αφορούν την εξωτερική επιφάνεια. Σε πολλές περιπτώσεις ιδιαίτερα σε επαγγέλματα με έντονη χειρονακτική καταπόνηση (όπως οι ράφτες, εργαζόμενοι σε εργοστάσια, χειριστές μηχανημάτων) παρατηρείται αμφοτερόπλευρη εντόπιση. Υπολογίζεται οτι περίπου το 40% των ανθρώπων θα βιώσουν συμπτώματα επικονδυλίτιδας κάποια στιγμή στη ζωή τους. Η συνεχιζόμενη υπερφόρτωση είναι η κύρια αιτία της επικονδυλίτιδας. Εμφανίζεται συχνά σε επαναλαμβανόμενες δραστηριότητες άνω άκρων όπως η χρήση του υπολογιστή, η βαριά ανύψωση και οι επαναλαμβανόμενες δονήσεις. Άνθρωποι με επαναλαμβανόμενες κινήσεις μιας πλευράς στις δουλειές τους όπως ηλεκτρολόγοι, ξυλουργοί, κηπουροί παρουσιάζουν επίσης ανάλογα συμπτώματα. Οποιεσδήποτε δραστηριότητες που υπερχρησιμοποιούν τους ίδιους μυς του αντιβράχιου μπορεί να προκαλέσουν συμπτώματα πόνου στην περιοχή του αγκώνα που εκτείνονται μέχρι τον καρπό και τα δάχτυλα.

H έξω επικονδυλίτιδα πιο γνωστή ως αγκώνας τένις (tennis elbow) , είναι η συνηθέστερη χρόνια μυοσκελετική πάθηση και το πιο κοινό σύνδρομο κατάχρησης στον αγκώνα, προκαλώντας σημαντικό πόνο, αναπηρία και χαμένη παραγωγικότητα. Αλλά πρέπει να θυμόμαστε ότι μόνο το 5% των ανθρώπων πάσχουν από τένις.

Η έσω επικονδυλίτιδα είναι κοινώς γνωστή ως αγκώνας του γκολφ (golfers elbow). Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι μόνο οι παίκτες του γκολφ αναπτύσσουν ανάλογα συμπτώματα. Πολλές άλλες επαναλαμβανόμενες δραστηριότητες μπορούν επίσης να οδηγήσουν στον αγκώνα του παίκτη του γκολφ: ρίψη, κοπή ξύλου με τσεκούρι, εκτέλεση αλυσοπρίονου και χρήση πολλών τύπων εργαλείων χειρός.

Θεραπεία

Και στις 2 περιπτώσεις η θεραπεία εστιάζεται στην μείωση των συπτωμάτων, τη βελτίωση της τροφικότητας των ιστών και στην επανεκπαίδευση τους, με απότερω στόχο την επαγγελματική επανένταξη του ασθενή

• Ηλεκτροθεραπεία Μέσω την εφαρμογής των πιο εξελιγμένων μηχανημάτων ηλεκτροθεραπείας (laser υψηλήες ισχύος, μηχάνημα ραδιοσυχνοτήτων Tecar) αποβλέπουμε στην αναλγησία και στην καλύτερη αιμάτωση της περιοχής.
  • Κινησιοθεραπεία Περίλαμβάνει ενα πλήρες πρόγραμμα εστιασμένων ασκήσεων και διατάσεων των μυών που σχετίζονται με την συγκεκρίμενη πάθηση.
  • Βελονισμός / μέθοδος ξηράς βελόνας Μελέτες έδειξαν ότι ο βελονισμός μπορεί να είναι πολύ αποτελεσματικός στην ανακούφιση του πόνου και τη λειτουργική βελτίωση.
  • Τεχνικές χειροθεραπείας (manual therapy) Oι τεχνικές χειρoθεραπείας στον αγκώνα, τον καρπό μπορούν να μειώσουν τον πόνο και να αυξήσουν την αντοχή.