Αυχενική Δισκοκήλη

Η Αυχενική Δισκοκήλη ή πιο σωστά κήλη μεσοσπονδύλιου δίσκου είναι μια πολύ συχνή παθολογία που μπορεί να προκαλέσει συμπίεση μιας ρίζας νεύρου (ριζοπάθεια, με ή χωρίς αισθητιριακό έλλειμμα) ή του νωτιαίου μυελού (μυελοπάθεια). Η αυχενική μοίρα της σπονδυλική στήλης αποτελείται από 7 αυχενικούς σπονδύλους, μεταξύ των οποίων παρεμβάλλονται οι μεσοσπονδύλιοι δίσκοι. Το ύψος του δίσκου είναι το ένα τρίτο του σπονδυλικού σώματος. Η κύρια λειτουργία είναι η απορρόφηση των δυνάμεων, καθώς και η παροχή ευελιξίας.

Ένας δίσκος με κήλη είναι μια μετατόπιση του υλικού του δίσκου πέρα από το διάστημα των μεσοσπονδύλιων δίσκων και εξελίσσεται ακτινικά προς τα έξω. Η βλάβη του δακτυλίου του δίσκου φαίνεται να συνδέεται με την πλήρη κάμψη(σκύψιμο) του αυχένα για επαναλαμβανόμενη ή παρατεταμένη χρονική περίοδο. Εντούτοις, μπορεί να είναι και τραυματικής αιτιολογίας. Ο πυρήνας του δίσκου χάνει την υδροστατική του πίεση και ο δακτύλιος διογκώνεται προς τα έξω κατά τη συμπίεση, δημιουργώντας πιεστικά φαινόμενα. Μια κήλη δίσκου μπορεί να προκαλέσει μηχανικό ερεθισμό αυτών των δομών που με τη σειρά του προκαλεί πόνο.

Η οδήγηση, το κάπνισμα και η άρση βαρέων αντικειμένων έχουν προσδιοριστεί ως επικίνδυνοι παράγοντες για τους μεσοσπονδύλιους δίσκους της αυχενικής μοίρας. Οι κοίλες συνήθως αρχίζουν να παρουσιάζονται στις ηλικίες των 30 και 40 χρόνων.

Η κήλη του δίσκου είναι ασυμπτωματική τις περισσότερες φορές και το 75% της κήλης μεσοσπονδύλιου δίσκου ανακτάται μέσα σε 6 μήνες.

Συμπτώματα:

• Πονοκέφαλοι
  • Περιορισμός κινήσεων αυχενικής μοίρας
  • Μούδιασμα
  • Μούδιασμα άνω άκρων(ανάλογα με το επίπεδο συμπίεσης της νευρικής ρίζας)
  • Ζάλη
  • Ίλιγγος

Θεραπεία:

Η πλειοψηφία των περιπτώσεων μπορεί να υποστηριχθεί μέσω συντηρητικής θεραπείας. Η φυσικοθεραπεία παίζει σημαντικό ρόλο στην αποκατάσταση των δίσκων με κήλη, καθώς δεν προσφέρει μόνο ανακούφιση από τον πόνο και μειώνει την δυσλειτουργία , αλλά συμβάλλει επίσης στην προστασία του σώματος για την πρόληψη περαιτέρω τραυματισμών. Διάφορες μελέτες έχουν δείξει ότι ένας συνδυασμός διαφορετικών τεχνικών αποτελεί τη βέλτιστη θεραπεία για ένα δίσκο κήλης. Η θεραπευτική μάλαξη για την χαλάρωση των μυών του αυχένα και την ωμοπλάτης σε συνδυασμό με τα μηχανήματα τελευταίας τεχνολογίας(laser υψηλής ισχύος, μηχάνημα ραδιοσυχνοτήτων TECAR) συμβάλλουν αποτελεσματικά στην υποχώρηση των συμπτωμάτων και την αποσυμφόρηση της περιοχής. Αποσυμφόρηση πετυχαίνεται και μέσω ειδικών τεχνικών χειροθεραπείας, όπως οι έλξεις. Στόχος της έλξης είναι η μείωση των επιδράσεων της βαρύτητας στη σπονδυλική στήλη. Αυτή η τεχνική χρησιμοποιείται συχνά για την ανακούφιση του πόνου του ασθενούς προκειμένου να διευκολυνθεί η πρόοδος σε ένα πρόγραμμα άσκησης. Με την ελαφρά απομάκρυνση των οστών, μειώνονται τα πιεστικά φαινόμενα.

Επιπροσθέτως, ένα βασικό πρόγραμμα ασκήσεων σταθεροποίησης της αυχενικής μοίρας της σπονδυλικής στήλης μειώνει τα επίπεδα του πόνου, βελτιώνει τη λειτουργική κατάσταση και αυξάνει την ποιότητα ζωής που σχετίζεται με την υγεία. Η άσκηση, τα εργονομικά προγράμματα και θεωρούνται πολύ σημαντικά συστατικά αυτής της συνδυασμένης θεραπείας.

Βελονισμός

Οι μη επεμβατικές τεχνικές της παραδοσιακής κινεζικής ιατρικής χρησιμοποιούν διαφορετικούς τύπους βελόνων βελονισμού για τη θεραπεία ασθενών και φέρουν πολύ αποτελέσματα.