Πελματιαία Απονευρωσίτιδα

Η πελματιαία απονευρωσίτιδα ορίζεται ως μια κατάσταση πόνου στο πέλμα οφειλόμενη σε μια εκφυλιστική κατάσταση ή σε επαναλαμβανόμενους τραυματισμούς της πελματιαίας περιτονίας. Δεν είναι απαραίτητη η ύπαρξη φλεγμονής.

Ο πόνος εμφανίζεται στο πέλμα οπίσθια και έσω και κυρίως στα πρώτα πρωινά βήματα που πραγματοποιεί ο ασθενής. Επίσης, τα συμπτώματα δύναται να εμφανισθούν μετά από έντονη καταπόνηση. Η πάθηση αυτή έχει μακρά περίοδο αποκατάστασης που μπορεί να διαρκέσει από 3 με 6 μήνες έως και 1 χρόνο. Έαν δεν αντιμετωπιστεί, τα συμπτώματα παίρνουν χρόνια διάσταση ( χρόνιος πόνος).

Εμφανίζεται σε μεγάλη συχνότητα σε αθλητές, καθώς επίσης και σε γυναίκες μέσης ηλικίας με αυξημένο βάρος σώματος, αλλά μπορεί να εμφανισθεί σε όλο τον πληθυσμό. Αυτό συμβαίνει διότι υπάρχουν διάφοροι αιτιολογικοί παράγοντες οι οποίοι συνοψίζονται στους εξής:

• άκανθα πτέρνας
  • αυξημένος δείκτης μάζας σώματος (βάρος)
  • υπερβολικός πρηνισμός άκρου πόδα
  • κοιλοποδία ή πλατυποδία
  • Η μειωμένη ελαστικότητα (βράχυνση) των μυών της περιοχής
  • κακή ποιότητα των υποδημάτων
  • ξαφνική αύξηση του προπονητικού φορτίου
  • προπονητικά λάθη
  • παρατεταμένη ορθοστασία ή παρατεταμένο περπάτημα
  • οι μολυσματικές, νεοπλασματικές, αρθριτικές, νευρολογικές, τραυματικές και άλλες συστημικές καταστάσεις μπορούν να αποδειχθούν αιτιολογικοί παράγοντες εμφάνισης της πάθησης αυτής

Φυσικοθεραπευτικοί στόχοι:

1. μείωση και εξάλειψη του πόνου.
  2. αύξηση της λειτουργικότητας και επιστροφή στην καθημερινότητα.
  3. επιστροφή στην αθλητική δραστηριότητα.

Στο Φυσικοθεραπευτήριο μας η πάθηση της πελματιαίας απονευρωσίτιδας αντιμετωπίζεται ως εξής:

• Με διάφορα φυσικά μέσα όπως ψυχρά επιθέματα και διαθερμίες, ηλεκτροθεραπείες υπερήχους και μαλάξεις της περιοχής.
  • Μευψηλής έντασης Laser (High Intensity Laser Therapy)
  • Με ραδιοσυχνότητες TECAR
  • Με τεχνικές κινητοποίησης (ManualTherapy)
  • Με ασκήσεις ενδυνάμωσης και διάτασης.
  • Με ασκήσεις νευρομυικού συντονισμού

Τα αποτελέσματα βάση ερευνών δείχνουν καλή αντιμετώπιση της πελματιαίας απονευρωσίτιδας ωστόσο η πρόγνωση για την ίαση των συμπτωμάτων του ασθενή είναι αργή( 6 – 12 μήνες). Εάν αποτύχει η συντηρητική αντιμετώπιση τότε ο ασθενής αντιμετωπίζεται χειρουργικά.